Olen pitänyt Timo K. Mukan kirjoista. Televisiosta tuli nyt elokuva Maa on syntinen laulu, jonka oli ohjannut Rauni Molmberg.

Kun olin 17-vuotias, kuvani oli Molmbergin työhuoneessa. Hän mietti siellä uuden elokuvansa näyttelijöitä. Näin kertoi minulle Tampereen Teatterikesän aikaan 1988 teatterialan professori, jonka ohjauksessa olin ollut, ja jonka suosituksesta olin ehdolla. En sitten lopulta kuitenkaan tuohon elokuvaan päässyt.

Teatteriharrastus oli alkanut yhdessä isäni kanssa. Olin hänen kanssaan teatteriharjoituksissa jo silloin, kun opettelin kävelemään. Olin rauhallinen ja kiltti lapsi, joten minut saattoi ottaa mukaan harrastukseen.

Äiti teki silloin iltaisin töitä, sillä hänellä oli yötyö. Hän teki töitä 7 päivänä viikossa koko lapsuuteni, eikä hänellä ollut lomia. 

Kävin kansanopiston näyttämötyönlinjan  ja sen jälkeen opetin lasten- ja nuorten teatteria kansalaisopistolla syntymäpaikkakunnallani. 

Pääsin dramaturgian II-vaiheeseen samana vuonna kuin kirjailija Kreetta Onkeli pääsi sisään. Meillä olisi ollut melkolailla samanlaiset aiheet. 

Pidän Timo K. Mukan lisäksi Kreetta Onkelin kirjoista.